Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday 10 May 2011

titik permulaan berusrah..

assalamualaikum..

hari ini aku dapat panggilan daripada salah seorang naqibah.. nama beliau adalah siti khadijah. Alhamdulillah.. tercapai juga impian dan hasrat hati nak ber'usrah'... terima kasih Tuhan, dan terima kasih kakakku Norhayati pengarang notakecil-ini, yang sering memikirkan aku walaupun aku da besar panjang.. hihi..

bermulalah episod baru, ada ruang dalam kehidupan ini yang diwakafkan untuk mengingati Tuhan, walaupun hakikatnya segala pergerakan, percakapan, mencari rezeki itu adalah ibadah.. tapi ingin mendidik hati kearah keTuhanan, perlu berguru dan berjemaah.. supaya tidak tertipu dengan amalan, dan memahami syariat dan hal-hal agama.. dengan itu bolehlah kita sebagai hambaNya melakukan segala suruhan dengan tertib.

kenape setiap hari kita disarankan pergi kemasjid berjemaah,.. aku rasa masing-masing ada jawapan nya tersendiri.. solat sama-sama, zikir dan tahmid sama-sama.. berbicara tentang agama, segala kemushkilan dapat dihuraikan, dengan adanya ahli-ahli yang arif dalam bidang-bidang yang tertentu, untuk menjadikan kehidupan kita terpandu.. bagaimana jika seluruh kehidupan kita tiada masa untuk Tuhan, mencari gali ilmu mengenaliNya.. kita akan rasa kosong.. kosong teramat sangat. sekurang-kurangnya dapat membaca buku-buku agama. terubatlah sikit. bukan sikit juga,, banyak..takpela. hope aku istiqamah. kerana perjalanan ku juga menuju Allah swt.. terima kasih alang. i luv u so much.

1 comment:

mamajannah said...

alhamdulillah3x..
Allah jer tahu hati alg mcm mana bila baca ni.
Alg nak kongsi kemanisannya bersama org2 yg alg syg, alg doakan amy istiqamah kerana perjalanannya masih panjang dan insyaAllah betulkan niat semata-mata kerana Allah..nanti kirim salam pada mak naqibah yer :)

uhibbuki fillah amy:)
alg.

Post a Comment