Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday 8 May 2011

Selamat Hari Ibu


Semalam adalah hari ibu. sehingga hari ini... tapi diri ini tidak ucapkan kepada sesiapa.. pura-pura lupa tentang hari itu.. semua panggilan tidak dijawab, termasuklah urusan kerja.. terpapar di inbox msej
" faz, call me back".. next mesej
"da tak reti nak angkat phone?" 
13msg inbox
"hye buat ape"
"kenapa tak angkat phone"
"da makan?"
"saya ada di pasar malam, nak kirim apa2"
dan banyak lagi mesej yang tidak penting.. langsung mereka ini tiada chemistry dengan aku... takde yang tanye.. "sedih ker?"
terus untuk melupakan.. tiada langsung aktiviti hari ini, selain dari tidur, makan dan solat..
kesedihan itu menjelma apabila aku ingin membaca quran, tetapi quran tu aku telah beri pinjam pada kakak ku tiriku yang sewaktu dia menjaga anak nya di hospital kuala lumpur...

aku terus menguntum senyuman, dan buka lagu nasyeed.. koleksi nasyeed aku.. yang evergreen.dan segala lagu ada menyimpan semua memori kehidupan ku dari kecil hinggalah kini.... nostalgia.. maknenye..
air mata ini berguguran juga...
buka facebook.. akak aku tengah online.. apa lagi.. sedih teramat sangat..dan sebenarnya aku terkenang arwah ibu aku.....

emak,
andaikata dirimu masih ada didunia ni..
aku yakin kau akan menanti kepulangan ku ke kampung..
tetapi dirimu sudah tiada...
ingin aku merangkul diri mu emak..
ingin aku mengucup pipi mu..
ingin aku melakukan apa yang orang lain lakukan pada ibu mereka...


kakak aku pun buat lawak.. haha.. kakak aku memang lembek semua.. semua suka menangis.. ibu kami meninggalkan kami pada 16/6/1990.. waktu tu aku berumur 4 tahun..


moral of my story.. hargai ibu anda selagi dia masih disisi... kasih ibu membawa kesyurga:)

No comments:

Post a Comment